اخبار و اطلاعات جامع سینما

به خبرنامه به روز و تخصصی سینما خوش آمدید

احمد زکی یمانی و حضرت خدیجه(س)


کی فکر کرد؟ احمد آکی آکی یامان وزیر پیشین نفت عربستان سعودی ، که در دهه اول پس از پیروزی انقلاب ، با شنیدن نام خود ، تأثیر متفاوتی بر ما گذاشت ، وارد عرصه نسخه های خطی شد ، تحقیقات تاریخی ، موسسه الفورکان ، آل. م Instituteسسه حرمین الشریف. اکنون درباره خانه حضرت …

احمد زکی یمانی و حضرت خدیجه(س) https://fun4all.ir/احمد-زکی-یمانی-و-حضرت-خدیجهس/ سرگرمی برای همه Sat, 24 Apr 2021 01:02:00 0000 عمومی https://fun4all.ir/احمد-زکی-یمانی-و-حضرت-خدیجهس/ کی فکر کرد؟ احمد آکی آکی یامان وزیر پیشین نفت عربستان سعودی ، که در دهه اول پس از پیروزی انقلاب ، با شنیدن نام خود ، تأثیر متفاوتی بر ما گذاشت ، وارد عرصه نسخه های خطی شد ، تحقیقات تاریخی ، موسسه الفورکان ، آل. م Instituteسسه حرمین الشریف. اکنون درباره خانه حضرت …

کی فکر کرد؟ احمد آکی آکی یامان وزیر پیشین نفت عربستان سعودی ، که در دهه اول پس از پیروزی انقلاب ، با شنیدن نام خود ، تأثیر متفاوتی بر ما گذاشت ، وارد عرصه نسخه های خطی شد ، تحقیقات تاریخی ، موسسه الفورکان ، آل. م Instituteسسه حرمین الشریف. اکنون درباره خانه حضرت خدیجه (خائون) کتاب بنویسید. کتابی در مورد خانه ای که هازر خدیجه به آن دین مبین اسلام آمد ، آمد و در آنجا پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را خبر داد ، فاطمه ظاهر شد ، فاطمه متولد شد و هازر به معراج رفت.

رسول جعفریان:

این اثر کتابی بسیار ارزشمند با عنوان “خدیجه دارالسعید در مکه در خویلد” است. اثری بی نظیر در مورد موقعیت خانه حضرت خدیجه (س).

شاید لازم باشد مختصراً بگوییم مکانی خارج از ماسی که برابر با مروه است ، در عمق تونل امام علی (ع) مکانی است که شاخه ابی طالب نامیده می شد و هنوز هم وجود دارد. اینجا خانه های خانوادگی بود ، از جمله خانه ای که پیامبر در آن متولد شد. خانه ابوطالب و عباس بسیار خانه های دیگر مردم او در اینجا بودند که همه آنها به مرور تخریب شدند.

تنها مکان این خانه ها که رسول خدا (ص) در آن متولد شده ، ساختمانی است که حدود 50 سال پیش به عنوان کتابخانه ساخته شده است.

در این ساختمان ، بین دیوار بزرگ ، نزدیک مروه ، خانه حضرت خدیجه قرار داشت که دارای ساختمانی بود که روزگاری زیارتگاه حجاج بود. این ساختمان که تا همین اواخر وجود داشت ، قبل از توسعه این مناطق در اوایل فهد ، البته ساختمان جدید اورانیوم دارالحفیظ القرآن به طور کامل تخریب شد. در همان زمان ، در سال 1410 هجری قمری ، ساختمانهای زیرین در هجری قمری کشف شد ، پر از شن و ماسه ، و یک راهرو عمومی بر روی آن ساخته شد ، که شیب تند در انتهای بازار معروف به ابوسفیان در ورودی ورودی است دریاچه بیرونی. بخشی در بخش وجود دارد که من به طور قطع نمی دانم.

اکنون تحقیقات دقیق تاریخی در مورد این خانه توسط وزیر نفت سابق عربستان سعودی آکی آکی یامان و با کمک محققان مرکز الفورکان در جده انجام شده است.

این کتاب ، تالیف آکی آکی یامان ، سال گذشته 2013/1434 منتشر شده است. این کتاب در 170 صفحه از طریق چاپ خوب روی کاغذ براق منتشر شده است. 42 عکس در این کتاب وجود دارد ، 26 عکس ، 3 عکس که آن را ظریف تر کرده است. 143 تا 167 یک کتاب راهنما است که بسیار هم مفید است. تقریباً هیچ صفحه ای با عکس یا نقشه با توضیحات رسمی وجود ندارد.

رسول جعفریان:

در پایان کتاب نتایج این تحقیق در 12 نکته ذکر شده است.

  • که حضرت خدیجه دو خانه داشت. کسی که قبل از ازدواج با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در حضور بنی اسد بن عبدالعزیز داخل بود ، در سکه حزمیه بود. و دومین خانه ای که موضوع این کتاب است ، در منطقه عبد الشمس ، شمال شرقی مسجدالحرام ، جنوب غربی منطقه بنی هاشم بود.
  • این تحقیقات نشان می دهد که این خانه که در هاخا الحجر یا عطار واقع شده بود ، محل زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) با خدیجه ، محل تولد فرزندانشان بود. این خانه از زمان معاویه در این طرف مسجد قرار داشت تا اینکه در اواسط قرن چهاردهم در آذربایجان به خاک سپرده شد.
  • در طول قرن ها ، این ساختمان از زمان ساخت آن به دستور معاویه ، تا تغییرات داخلی ، که با نام های مختلف – زکاک یا کوچه خوانده شده است ، دستخوش تغییراتی شده است.
  • از قرن نهم به اتاقهای خاصی نام خاصی داده شده است. به عنوان مثال ، سلول در گنبد وحی سلول Saida Khadija نامیده می شود. زیرا به حق عنوان گنبد وحی یا دعای پیامبر اعطا شد. البته ، سلول تولیدی فاطیما (این) همان نام را حفظ کرده است و البته در جنوب این سلول و شمال غربی توسعه یافته است:.
  • این خانه از زمان معاویه تا زمان پادشاه عبدالعزیز وقف داده شده بود که تا زمان حکومت شیخ عباس قطان ، شهردار مکه ادامه داشت ، جایی که وی ساختمانی را به عنوان مرکز حفظ اورانیوم ساخت.
  • این مطالعه نشان می دهد که طی قرن ها ، حاکمان ، خلفا و سلاطین به این خانه توجه داشته اند و همیشه در تلاش برای بازسازی و نوسازی آن هستند. گاهی این اقدامات را شیوخ حرم به نیابت از سلاطین انجام می دادند.
  • به عنوان مادر فاطمه ، مکانی در مجاورت این خانه توسط بیت سیده خدیجه یت به ناصر عباس اهدا شد تا از عواید حاصل برای بازسازی خانه استفاده کند.
  • یکی از نخستین علمای دوره اسلامی ، زیارت مکانهای تاریخی در مکه را که آثار منتسب به رسول خدا (ص) است ، رد نکرد. یکی از آنها خانه حضرت خدیجه است. از جمله سخنان قاضی ایاز است که نوشت: اورانيوم مناسب انجام گابریل و میکائیل مکان های پرجمعیتی را برای بازدید فراهم کرد.
  • فصل ویژه ای به شرح مسافران از خانه حضرت خدیجه (س) اختصاص یافته است. در این فصل برخی از اشتباهات آنها ، مانند اینکه حسن و حسین (ع) در آنجا متولد شده اند و دیگر سو otherتفاهمات ، بحث شده است.
  • با توجه به این ارجاع به این ساختمان که توسط بتونی نوشته شده است ، کاوش های انجام شده در این منطقه در سال 1410/1989 محل دقیق آن را حفاری کرد. البته ، بتن در نام بردن از برخی سلولها اشتباهاتی مانند نامیدن سلول به سلول غذایی دارد. یا محل کار هازر خدیجه. اما در محل نگهداری وی شکی نیست.
  • این مطالعه شامل تعدادی اسناد ، عکس ، نقشه اختصاص یافته به سید خدیجه ک برای اولین بار منتشر می شود.
  • برای اولین بار در این مطالعه ، گزارش Fasi از این خانه ، که متعلق به میلادی است ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در قرن IX. گزارش وی حاوی جزئیات جالبی است که همه آنها در مقیاس مدرن بررسی شده اند. در این بخش تلاش شده است تا از نزدیک به این خانه نگاهی بیندازیم.
  • رسول جعفریان:

    یادآوری سه نقطه ای

    پاسخ. همانطور که در بالا مشاهده شد ، آکی یکی و مituteسسه او با عقیده عمومی وهابیت در عدم صحت نعمت موافق نیست و این کتاب فقط برای نشان دادن برکت اعمال رسول خدا (ص) است. این یک نوع رقابت داخلی در عربستان سعودی است.

    ب متأسفانه لیست منابع این کتاب با هم ارائه نشد تا ببیند آیا از همه منابع حاوی اطلاعات مربوط به خانه حضرت خدیجه (س) خصوصاً در آثار شیعیان استفاده شده است یا خیر. در مورد انتهای بعضی از فصل ها ، از روایات در آثار عربی شیعه باستان استفاده نشده است.

    – در سفرنامه های فارسی اطلاعات جالبی درباره این خانه وجود دارد که آنها آنها را ندیده اند. به عنوان مثال ، رحمت الله بخارا در سال 1303 در این زمینه نوشت. “و در سه شنبه اول ماه ذی حجه ما از خانه مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله در دامنه ها بازدید کردیم. کوه ابوقبیس ، نزدیک یک فروشگاه خرده فروشی. و نویسنده آن جناب عالی بود ، و خانه ای وجود دارد که حضرت عالی خدیجه کبری (س) و حضرت فاطمه آه اهرا (رضوان الله تعالی علیه) را در آنجا خانه داشتند و سالها بود که امام در آنجا نزد جناب عالی خدیجه و او بودند! Suq al-Layl، … اینجا جای دست حضرت فاطمه (KHAON) است که جای اخراج حضرت خاتمی مآب (KHAON) است. ) و هر یک از آنها عمق خاصی دارند.

    تاریخچه دقیق این خانه در سفرنامه منطقه ناصرالدین شاهی آورده شده است.

    از آنجا با دستیاران رفتیم

    خانه ای که تو بودی ، خدیجه

    آن را در هشتم آن خانه نگذارید

    همه خادمان نشسته حرکت کردند

    از آنجا سه ​​پله پایین آمدیم

    حیاط بسیار زیبا و دلپذیری است

    کف آن کاملاً با سنگ مرمر فرش شده است

    یک اتاق وجود دارد

    در وسط آن یک گنبد ماه مانند قرار دارد

    زادگاه یک زن خوب

    همه پرده های مخمل آویزان بود

    به گلهای سرو و اندرو متصل شده است

    همه با حسرت آنجا نشسته بودیم

    چه کسی اینجا بدن فاطمه را نشسته است؟

    البته پیام های دیگری نیز در مورد این خانه در سفرنامه های فارسی وجود دارد که باید همه آنها استخراج و به محتوای این کتاب اضافه شود.

    رسول جعفریان:

    رسول جعفریان:


    [ بازدید : 177 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
    ]

    [ يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 ] [ 10:05 ] [ Fantastic team ]

    [ ]

    نام :
    ایمیل :
    آدرس وب سایت :
    متن :
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
    کد امنیتی : ریست تصویر
    ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
    بستن تبلیغات [X]