نتایج یک نظرسنجی از دانش آموزان در خصوص برگزاری کنکور
رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش بابیان اینکه “سوابق آموزش” کاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بودیم تا سیستم سنجش را تغییر دهیم و به 12 سال فعالیت برسیم ، نه اینکه سیستم آزمون را به یک سیستم توصیفی تبدیل کنیم. اهداف آموزش به گزارش ایران تودی ، …
نتایج یک نظرسنجی از دانش آموزان در خصوص برگزاری کنکور https://iranian-today.ir/نتایج-یک-نظرسنجی-از-دانش-آموزان-در-خصوص/ ایران تودی Sun, 25 Apr 2021 13:46:18 0000 اجتماعی https://iranian-today.ir/نتایج-یک-نظرسنجی-از-دانش-آموزان-در-خصوص/ رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش بابیان اینکه “سوابق آموزش” کاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بودیم تا سیستم سنجش را تغییر دهیم و به 12 سال فعالیت برسیم ، نه اینکه سیستم آزمون را به یک سیستم توصیفی تبدیل کنیم. اهداف آموزش به گزارش ایران تودی ، …
رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش بابیان اینکه “سوابق آموزش” کاملاً قابل اعتماد است ، گفت: ما در تلاش بودیم تا سیستم سنجش را تغییر دهیم و به 12 سال فعالیت برسیم ، نه اینکه سیستم آزمون را به یک سیستم توصیفی تبدیل کنیم. اهداف آموزش
به گزارش ایران تودی ، خسرو ساکی در چهاردهمین جلسه کمیته راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: “در هنگام استفاده از اسناد آموزشی ، 60٪ تفاوت مناطق محروم و ممتاز مورد بحث قرار گرفت.
وی توضیح داد که برای حل مسئله نابرابری می توان از ضرایب مبتنی بر درجه محرومیت استفاده کرد. در حال حاضر ، استانها بر اساس برنامه نظارت بر کیفیت در آموزش و پرورش رتبه بندی می شوند. کمیت و کیفیت معلمان ، فضا ، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و … ما ضریب محرومیت را مرتب و تعیین می کنیم تا با اعمال بعداً نقص بی عدالتی اصلاح شود.
رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از دانش آموزان پشت کنکور با نمره 60 درصد فارغ التحصیل نمی شوند و باید به آنها توجه شود. سطح آموزش داوطلبانه را در شرایط فعلی ارزیابی نمی کند. در عین حال ضریب دشواری امتحانات نهایی آموزش همیشه یکسان است و از سال 1995 بحث سوابق تحصیلی جدی تر و منظم تر شده است.
ساکی بابیان اینکه ما سعی در تغییر سیستم آزمون به یک سیستم توصیفی نداریم بلکه برای تغییر سیستم سنجش و دستیابی به اهداف آموزش 12 ساله است ، افزود: سوابق تحصیلی کاملاً قابل اعتماد هستند ؛ قوانین سنجش ، روش تعدیل و غیره
وی در ادامه گفت: این نظرسنجی براساس نظر رئیس رئیس ، مسئولان ، دانشجویان ، داوطلبان ، معلمان و کارکنان سیستم شاد انجام شده است که برخی از نتایج آنها را بیان خواهم کرد ؛ “آیا کنکور کنونی یک است؟ معیار مطلوبی برای ارزیابی داوطلبان؟ “موافق و 17٪ موافق ، 9٪ مخالف ، 29٪ مخالف و 32٪ کاملاً مخالف ؛” آیا امتحانات نهایی نگرانی کمتری نسبت به کنکور دارند؟ ” در پاسخ به س ،ال ، 21٪ موافق ، 42٪ موافق ، 8٪ مخالف ، 15٪ مخالف و 14٪ کاملاً موافق بودند.
رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش افزود: “در پاسخ به س toال مهم دیگری” آیا شرکت در آزمون ورودی برای کسانی که نمره کمی دارند ممنوع است؟ “مخالفت كرد.” آیا تركیب كنكور و امتحان نهایی ارزیابی بهتری دارد؟ “در پاسخ به س 28ال: 28٪ كاملا موافق و 41٪ موافق بودند.
به گفته مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وی به این نتیجه رسید: “یک میلیون و 300 هزار نفر در این نظر سنجی شرکت کردند.”
انتهای پیام
[ بازدید : 181 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]